MVV Forever

De Vereniging MVV Maastricht

logo klein

MVV Maastricht is opgericht op 2 april 1902 en is daarmee Limburgs oudste profclub. In alle opzichten is MVV Maastricht onlosmakelijk verbonden met de stad Maastricht en maakt het een belangrijk onderdeel uit van de cultuur van deze stad. De club heeft een eigen, unieke identiteit. Een identiteit die tijdloos is, behouden dient te blijven en de basis is voor de toekomst van het betaald voetbal in Maastricht.

De verbondenheid met de stad Maastricht blijkt uit al uit het feit dat de club veelal "De Sterrendragers" wordt genoemd: in het embleem van de club zit de ster, het stadsymbool van de stad Maastricht. De kleuren rood-wit van de stad komen terug in het tenue en ook het stadswapen van Maastricht komt regelmatig terug. Het Maastrichts Volkslied voor aanvang van iedere thuiswedstrijd zorgt landelijk voor een belangrijk herkenningspunt. Daarmee wordt ook de authenticiteit van de club ten toon gespreid. Authenticiteit en traditie die passen bij de club en bewaakt dienen te worden.

MVV Maastricht is een echte volksclub met zijn verankering in wijken en buurten in Maastricht. Een club waar de supporters een belangrijke rol spelen en de basis vormen van de identiteit van MVV Maastricht. De supporters bestaan uit een diversiteit van geledingen die begaan zijn met de club en actief betrokken zijn bij de club. De passie van deze supporters is al jarenlang één van de belangrijkste elementen waar MVV Maastricht om bekend staat. Jong en oud die naar het stadion komen. Jong en oud die betrokken worden bij de club op alle mogelijke manieren.

De Vereniging MVV Maastricht, opgericht in oktober 2010, is een onafhankelijke Vereniging die de maatschappelijke wortels van de club belichaamt en organiseert. In onze statuten (zie elders op deze site staat als doelstelling het bevorderen van de (betaalde) voetbalsport in Maastricht in een open en transparante organisatie voor iedereen en gericht op het maatschappelijk belang.

Lid zijn van de Verenging MVV Maastricht is dé (enige) manier om echt medezeggenschap te hebben over de club. Als aandeelhouder overlegt de Verenging met de andere aandeelhouders over het strategisch kader voor de club.

Een van de belangrijke middelen om de gestelde doelen  te realiseren is dat de Vereniging MVV Maastricht gouden aandeelhouder is van de betaald voetbalorganisatie MVV Maastricht. Het gouden aandeel geeft belangrijke doorzettingsmacht bij  een aantal belangrijke zaken rond de club. Te denken valt aan bijvoorbeeld clubkleuren, speelstad, naam. Maar de Vereniging heeft ook een veto-recht bij het uitgeven of verkopen van aandelen van de club. En de Verenging bewaakt de kernwaarden van de club (zie elders op deze site).

Met alle leden van de Vereniging probeert de Ledenraad en het bestuur van de Ledenraad invulling te geven aan ons motto:

MVV is van ons allemaal.

De Vereniging MVV kent leden. Op dit moment ongeveer 1800. Het hoogste orgaan is de uit 30 leden bestaande Ledenraad genoemd. De Ledenraad is ingedeeld in 5 fracties. De Ledenraad wordt gekozen uit leden van de Verenging die zich daarvoor beschikbaar hebben gesteld.

• Door lid te worden komt u in aanmerking voor het invullen van toekomstige vacatures binnen de ledenraad.
• Door lid te worden geeft u aan MVV Maastricht een warm hart toe te dragen.
• Door lid te worden geeft u aan trots te zijn op MVV Maastricht en dat wordt zichtbaar gemaakt middels een MVV-speldje (dat ieder lid ontvangt).
• Door lid te worden wordt op u de hoogte gehouden van het reilen en zeilen van MVV Maastricht.

De vereniging MVV Maastricht is een officiele vereniging met statuten. Klik hier voor het lezen van de statuten.

wordtlid

Klik hier om je direct aan te melden en mee te denken over de toekomst van MVV.